Virtuální katalogy
Výhodou řešení TravelSoft eShop je možnost definování libovolného množství "virtuálních" katalogů nad fyzickými položkami (konkrétním zbožím) prodejce. Virtuální katalog definuje seznam zboží a jeho uspořádání do skupin.
Pomocí nástroje pro administraci eShopu může klient (provozovatel internetového obchodu) definovat několik katalogů obsahující pokaždé vybranou část kompletního sortimentu zboží. Tyto katalogy pak lze pomocí xml konfiguračního souboru
přiřadit k jednotlivým doménám, na kterých klient provozuje své internetové obchody. Tzn. lze např. vytvořit dva různé katalogy různého sortimentu určené pro Evropu resp. zámoří. Zboží lze samozřejmě mezi katalogy i sdílet.
Struktura prodejních katalogů
SKUPINY POLOŽEK resp. jednotlivé položky v KATALOGU jsou uspořádány hierarchicky a tvoří tzv. elementy ve stromové struktuře katalogu.
Skupiny položek mohou obsahovat vnořené skupiny položek nebo POLOŽKY.
Element typu POLOŽKA pak obsahuje jeden nebo více elementů typu ZBOŽÍ, což je konečná prodejní jednotka s unikátním kódem zboží a je vázaná na koncovou cenu.
Systém vlastností jednotlivých elementů ve struktuře katalogu je definován jako dědičný, tzn. pokud např. skupina položek bavlněná trika má vlastnost materiál = bavlna,
veškeré další vnořené skupiny položek, položky a zboží implicitně tuto vlastnost přebírají (explicitně se dá vlastnost samozřejmě přepsat). Výhodou tohoto řešení je, že není třeba opakovaně
definovat shodné vlastnosti pro každou položku nebo zboží, v případě změny se tak děje pouze jedinkrát na jednom místě - v elementu SKUPINY POLOŽEK. Je na uvážení správce obchodu, do jaké míry vlastnosti dědičnosti vlastností využije.
Vlastnosti elementů v katalogu (skupin, položek a zboží)
Všechny elementy v katalogu eShopu mohou obsahovat libovolný výběr z vlastností definovaných v číselníku vlastností. Tento číselník je plně v rukou klienta - administrátora, tzn. pomocí aplikačního rozhraní lze libovolně
zadávat nové vlastnosti podle sortimentu prodávaného zboží, určovat jejich důležitost při zobrazování, nebo třeba stanovit definiční obor hodnot, kterých mohou nabývat. Je možné definovat vlastnosti:
- hodnotové resp. textové (popis, barva, velikost...)
- obrázkové (fotogalerie skupiny, položky, zboží), např. malý náhled obrázku + velký detail apod.
- odkazové, např. url adresa na stránky výrobce, recenze apod.
- přílohy, např. prohlášení o shodě, pdf s technickými údaji, návody, letáky apod.
- html - viz. článek redakčního systému TravelSoft CMS (tzn. může kromě dokonale formátovaného popisu obsahovat diskuzi, anketu, fotogalerii, faq atd.)
Lze také určit, podle kterých vlastností může zákazník
filtrovat seznam položek katalogu (např. velikost = XL a barva = červená).
Ceníky zboží
Stejným způsobem jako virtuální katalogy zboží lze vytvářet na sobě nezávislé ceníky v libovolných měnách. Tyto ceníky pak spolu s vybraným katalogem určují konfiguraci pro konkrétní doménu, na které je provozován eShop.
V praxi lze tedy podle potřeby prodávat za jiné ceny např. v USA oproti Evropě nebo tuzemskému trhu.
Ceníky kromě základní ceny obsahují podporu pro zboží v akci (separátní akční ceníky) a tři kategorie pro množstevní slevy (cena při odběru více jak n jednotek).
Kromě množstevních slev lze u vybraného zboží aplikovat kategorie pro slevy z obratu.
Správa objednávek
Součástí TravelSoft eShop je i administrace objednávek a statistiky prodeje podle provozovaných domén (eShopů).
číselník vlastností
seznam zboží
editace položky
zpracování objednávky